Waarom ieder bedrijf zou moeten bloggen

DATUM

Normaal gesproken houden wij ons in onze bedrijfsblog vooral bezig met het strategisch inzetten van social media en geven we je daar de beste tips& tricks voor. Dus we snappen dat je denkt: waarom dan nu een blog over bloggen? Bloggen is ook voor je social media marketing een knetter effectief middel is! We geven je 5 redenen waarom ook jullie een bedrijfsblog zouden moeten bijhouden.

Normaal gesproken houden wij ons in onze bedrijfsblog vooral bezig met het strategisch inzetten van social media en geven we je daar de beste tips& tricks voor. Dus we snappen dat je denkt: waarom dan nu een blog over bloggen? Omdat bloggen ook voor je social media marketing een knetter effectief middel is! We geven je 5 redenen waarom ook jullie een bedrijfsblog zouden moeten bijhouden.

Seo, seo, seo en seo

Als je een bedrijfsblog schrijft die antwoord geeft op vragen en problemen van jouw potentiële klant, dan weten ze via je Google makkelijk te vinden. Je bedrijfsblog fungeert dan als een spinnenweb die potentiële klanten lokt en vangt op je website. Wanneer je bijvoorbeeld een makelaar bent en je wilt klanten lokken die jouw expertise nodig hebben om snel hun huis te kunnen verkopen, zou je een blogpost kunnen schrijven met de titel: “Hoe kan ik mijn huis snel en gemakkelijk verkopen?” Aan het einde van de blogpost kun je jouw diensten aanbieden en je bezoekers alvast een handje helpen.

Een blog laat je expertise zien

Brand los! Met een bedrijfsblog kun je perfect jouw expertise en professionaliteit laten zien. Hierdoor zien potentiële klanten op een laagdrempelige manier waarom jouw bedrijf het antwoord is op hun probleem: omdat jij er alles over weet. Als je de blog echt inhoudelijk sterk opbouwt, voelt die blog niet eens als marketing, maar als een steuntje in de rug. Wees niet bang om info of advies te geven in je blog. Het werkt overtuigend en kan je veel opleveren.

Social media input

Om het bereik van je website verder te uit te breiden, is het superslim en eigenlijk een MUST om je blog te delen op social media. Je hebt daarmee inhoudelijke content, waarmee je jouw bedrijf ook in je online netwerk presenteert als een professional met een bepaalde expertise. Door je blog te delen genereer je direct meer verkeer naar je website. Om een tipje van de sluier te lichten: als De Marketingmeiden een blog delen op social media, dan stijgt ons websitebezoek in de 48 uur daarna met zo’n 40%. Die 40% levert gemiddeld vier contactpogingen op van potentiële klanten en uit die contacten komt weer business. Bloggen werkt!

Polsen maar

Je wilt als ondernemer natuurlijk graag achterhalen waar de problemen liggen van jouw doelgroep. Bloggen is daarvoor perfect. Door  reacties op je blogs toe te staan en je blogs te delen via social media, krijg je de kans om uit de reacties waardevolle informatie te halen. Zijn mensen het met je eens? Komen er vragen uit die je kunt beantwoorden? Reageren mensen misschien gefrustreerd en kun jij ze helpen? Top! Allemaal leads die business opleveren.

Bloggen is goedkoop

Pricewise is bloggen het meest kost-effectieve marketingmateriaal dat je maar kunt hebben. Met alle mogelijkheden die je hebt en de vrijheid om te schrijven over onderwerpen die trending zijn, ligt de wereld aan je voeten. En behalve wat tijd, inspiratie, jouw expertise en een Word document heb je niet veel meer nodig om goede blogs te kunnen schrijven. Een slimme ondernemer zou dus wel gek  zijn om niet te bloggen.

Conclusie

Jullie hebben misschien al een paar blogs geschreven of laten schrijven, maar om dat nou een paar keer per week te doen, dat klinkt niet zo aantrekkelijk. Het kost tijd, je moet onderwerpen bedenken, sterke content schrijven, wat een gedoe! Snappen we helemaal, maar dit zijn geen redenen om niet voor die blogs te zorgen. Klop gewoon eens op onze deur. De Marketingmeiden schrijven jouw blogs als ghostwriter. Nobody knows dat wij ze schrijven en toch creëer jij een toppertje van een blogpagina. Is gewoon ons geheimpje 😉